Supermarine Spitfire IXc + Messerschmitt Bf 109G-14 - Výhodný dárkový box 2 vína: Sylvánské zelené 2021 + Veltlínské zelené 2021
Víno bylinkové šalvějové vůně s delikátní broskvovou chutí.
Kategorie - Bílé víno; Ročník 2021; Jakostní stupeň pozdní sběr; Alkohol 12 %; Objem 0,75 l, Teplota podávání 10-12 °C
Messerschmitt Bf 109G-14 - Veltlínské zelené 2021 - pozdní sběr, suché, Ocenění, AWC Vienna Silver 2022
Víno vůně bílého pepře a žlutomasého ovoce s kořenitě minerální chutí.
Kategorie - bíle víno; Ročník 2021; Jakostní stupeň pozdní sběr; Alkohol 12,5 %; Objem 0,75 l; Teplota při podávání 10-12 °C
Pátráte po jedinečném, ale přesto osobním dárku?
Hledáte dokonalý způsob, jak si užít večer po náročném dni modelaření?
Chybí vám oblíbený model do sbírky?
Klid nic není ztraceno! Osušte slzy, protože my pro vás máme tu nejlepší zprávu:
S naší limitovanou edicí vín Operace projektil v dárkovém boxu, která osahuje 2 vína,
dovedete k dokonalosti posezení nejen s kamarády „modeláři“.
"Víno a modelářství mají společné mnoho věcí - preciznost, pečlivost a vášeň pro dokonalost. Objednejte si naše limitované edice vína a přidejte do své sbírky něco skutečně jedinečného."
"Víno a modelářství mají společné mnoho věcí - preciznost, pečlivost a vášeň pro dokonalost. Objednejte si naše limitované edice vína a přidejte do své sbírky něco skutečně jedinečného."
Supermarine Spitfire IXc byl britský stíhací letoun používaný během druhé světové války a několika dalších konfliktech.
Zde je několik zajímavostí o tomto letounu:
-
Spitfire IXc byl vybaven motorem Rolls-Royce Merlin 66 s výkonem 1 620 koňských sil a dosahoval maximální rychlosti 652 km/h.
-
Letoun měl dolet 1 125 km a mohl vystoupat až do výšky 11 300 metrů.
-
Spitfire IXc byl vyzbrojen dvěma kanóny ráže 20 mm a čtyřmi kulomety ráže 7,7 mm.
-
Tento letoun měl vysoce kvalitní aerodynamický design a exceloval v obratnosti a manévrovatelnosti.
-
Spitfire IXc hrál klíčovou roli v bitvě o Británii a v mnoha dalších bojových operacích během druhé světové války.
-
Po druhé světové válce byl Spitfire IXc stále používán mnoha zeměmi, včetně Československa.
-
V roce 1947 bylo v československou armádou používáno několik letounů Spitfire IXc. V roce 1948 odétaly posldní stroje z kunovického letiště do Izraele.
-
Spitfire IXc zůstává oblíbeným a ikonickým letounem, který je stále používán pro letecké show a vystoupení po celém světě.
-
V současné době existuje několik zachovaných Spitfire v muzeích a soukromých sbírkách, včetně několika kusů v České republice.
-
Spitfire IXc se stal jedním z nejvýznamnějších stíhacích letounů druhé světové války a symbolizuje statečnost a odhodlání britských a spojeneckých letců.
Messerschmitt Bf 109G-14 byl německý stíhací letoun používaný během druhé světové války. V češtině se obvykle používá zkrácený název "Me 109G-14".Tento letoun byl vylepšenou verzí předchozích modelů Messerschmitt Bf 109 a byl vybaven výkonnějším motorem DB 605D, který umožňoval letounu dosáhnout maximální rychlosti 705 km/h. Mezi další významné změny patřilo zvětšení křídla a zvětšení množství paliva, což umožnilo letounu operovat na delší vzdálenosti.
Me 109G-14 byl vyráběn od poloviny roku 1944 a byl nasazen na mnoha frontách, včetně západní fronty, východní fronty a Středomoří. Letoun se stal jedním z nejvýznamnějších stíhacích letounů Luftwaffe a byl velmi populární mezi piloty díky své rychlosti, obratnosti a výkonu.
Několik zajímavostí o tomto letounu jsou:
-
Bf 109G-14 byl vybaven novým motorem DB 605 AM, který mu umožňoval dosáhnout rychlosti až 720 km/h.
-
Letoun byl také vybaven novým vysokotlakým palivovým čerpadlem, které umožňovalo používat letecký benzín s vyšším oktanovým číslem, což zlepšovalo výkon letounu v extrémních výškách.
-
Bf 109G-14 byl vyzbrojen dvěma kulomety MG 131 ráže 13 mm a jedním kanónem MK 108 ráže 30 mm.
-
Letoun měl lepší ochranu pilota díky zesílenému pancéřování v oblasti kabiny.
-
Několik Bf 109G-14 bylo vybaveno novým radiolokátorem FuG 350 Naxos, který umožňoval zjišťovat radiolokační signály spojeneckých letounů a pomáhal tak v navigaci a překvapování nepřátelských letadel.
-
Bf 109G-14 byl vyráběn od poloviny roku 1944 a byl používán až do konce druhé světové války.
-
Tento letoun se stal velmi úspěšným a oblíbeným u německých stíhacích pilotů díky své vysoké rychlosti, obratnosti a bojové síle.
-
Po druhé světové válce bylo několik Bf 109G-14 zakoupeno několika zeměmi pro výcvik a výzkumné účely, včetně Francie, Španělska a Švýcarska.
-
Existuje několik zachovaných Bf 109G-14 v muzeích a soukromých sbírkách po celém světě, včetně Německa, Spojených států, Velké Británie a Austrálie.
-
Bf 109G-14 se objevil také v několika filmech, včetně válečného filmu "The Battle of Britain" z roku 1969.
-
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.