Messerschmitt Bf 109G-14 - Veltlínské zelené 2021, jakostní víno s přívlastkem pozdní sběr, suché - Ocenění - AWC Vienna Silver 2022
Veltlínské zelené 2021, jakostní víno s přívlastkem pozdní sběr, suché - Ocenění - AWC Vienna Silver 2022
Víno jemné vůně bílého pepře a žlutomasého ovoce s kořenitě minerální chutí.
"Víno a letectví i modelářství mají mnoho společného – preciznost, pečlivost a vášeň pro dokonalost. Objednejte si naše limitované edice vína a přidejte do své sbírky něco skutečně jedinečného."
Messerschmitt Bf 109G-14 byl německý stíhací letoun používaný během druhé světové války. V češtině se obvykle používá zkrácený název "Me 109G-14".
Tento letoun byl vylepšenou verzí předchozích modelů Messerschmitt Bf 109 a byl vybaven výkonnějším motorem DB 605D, který umožňoval letounu dosáhnout maximální rychlosti 705 km/h. Mezi další významné změny patřilo zvětšení křídla a zvětšení množství paliva, což umožnilo letounu operovat na delší vzdálenosti.
Me 109G-14 byl vyráběn od poloviny roku 1944 a byl nasazen na mnoha frontách, včetně západní fronty, východní fronty a Středomoří. Letoun se stal jedním z nejvýznamnějších stíhacích letounů Luftwaffe a byl velmi populární mezi piloty díky své rychlosti, obratnosti a výkonu.
Několik zajímavostí o tomto letounu jsou:
-
Bf 109G-14 byl vybaven novým motorem DB 605 AM, který mu umožňoval dosáhnout rychlosti až 720 km/h.
-
Letoun byl také vybaven novým vysokotlakým palivovým čerpadlem, které umožňovalo používat letecký benzín s vyšším oktanovým číslem, což zlepšovalo výkon letounu v extrémních výškách.
-
Bf 109G-14 byl vyzbrojen dvěma kulomety MG 131 ráže 13 mm a jedním kanónem MK 108 ráže 30 mm.
-
Letoun měl lepší ochranu pilota díky zesílenému pancéřování v oblasti kabiny.
-
Několik Bf 109G-14 bylo vybaveno novým radiolokátorem FuG 350 Naxos, který umožňoval zjišťovat radiolokační signály spojeneckých letounů a pomáhal tak v navigaci a překvapování nepřátelských letadel.
-
Bf 109G-14 byl vyráběn od poloviny roku 1944 a byl používán až do konce druhé světové války.
-
Tento letoun se stal velmi úspěšným a oblíbeným u německých stíhacích pilotů díky své vysoké rychlosti, obratnosti a bojové síle.
-
Po druhé světové válce bylo několik Bf 109G-14 zakoupeno několika zeměmi pro výcvik a výzkumné účely, včetně Francie, Španělska a Švýcarska.
-
Existuje několik zachovaných Bf 109G-14 v muzeích a soukromých sbírkách po celém světě, včetně Německa, Spojených států, Velké Británie a Austrálie.
-
Bf 109G-14 se objevil také v několika filmech, včetně válečného filmu "The Battle of Britain" z roku 1969.
Odrůda - Veltlínské zelené
stařičká odrůda, s velkou pravděpodobností pocházející z regionu Dolní Rakousko a okolí Manhartsberg. Rodiči odrůd jsou nejspíš Tramín a St. Georgen patrně doputováné do lokality bez přičinění člověka. Rakouský název Grüner Veltliner se užívá až od 18. století, do té doby nazývané Mouhartsrebe. I na Moravě bylo dříve známo jako Bělošpičák nebo Muškatel. Tradiční oblastí pěstování odrůdy je Rakousko.
Doplňkové parametry
Kategorie: | Limitované edice vín |
---|---|
Ročník: | 2021 |
Jakostní stupeň: | pozdní sběr |
Obsah cukru: | suché |
Alkohol: | 12,5 % |
Objem: | 0,75 l |
Zbytkový cukr: | 5,5 g/l |
Obsah kyselin: | 6,1 g/l |
Číslo šarže: | M132 |
Doporučená teplota při podávání: | 10-12 °C |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.